loading...
ساخت بج سینه، تندیس، مدال و شیلد | نشانه ساز
غلامرضا اکبری بازدید : 28 شنبه 18 آذر 1402 نظرات (0)

قیمت مدال ورزشی مدارس


امروز انواع مدال ورزشی مدارس در جنس مختلف طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل مسئولان آموزش و پرورش و مدارس می‌توانند مدال‌های مناسب خود را خریداری کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. با توجه به اینکه این مدال‌ها از چه جنسی تولید می‌شوند، معمولاً قیمت آن‌ها متغیر خواهد بود.

در صورتی که از فلزات گرانبها در ساخت مدال ورزشی مدارس استفاده شود، بدون شک قیمت آن‌ها نسبت به سایر مدال‌های دیگر که از جنس مس و برنج هستند، بالاتر خواهد بود.
ابعاد مدال یکی از موارد دیگر است که ارتباط مستقیمی با قیمت آن‌ها دارد. هر اندازه که ابعاد مدال ورزشی مدارس بزرگتر باشد، بدون شک قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. امروزه تولیدکنندگان مختلفی در زمینه ساخت و عرضه مدال ورزشی مدارس فعالیت دراند که هر یک محصولات خود را در کیفیت مناسب تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

سفارش مدال ورزشی مدارس

با توجه به اینکه مدال ورزشی مدارس در ابعاد، اندازه و جنس مختلف تولید می‌شود؛ به همین دلیل امکان سفارش مدال برای تمامی عزیزان فراهم شده است. به همین دلیل مسئولان مدارس و آموزش و پرورش می‌توانند با توجه به میزان بودجه‌ای که در دسترس دارند، برای سفارش مدال ورزشی مدارس مناسب خود اقدام کنند. در این زمینه مصرف کنندگان می‌توانند با توجه به احتیاجات خود، ابعاد و جنس مناسب را برای مدال ورزشی مدارس در نظر بگیرند، و آن را سفارش دهند.

در مرحله بعد تولیدکنندگان مدال ورزشی مدارسی که سفارش داده‌اید را با توجه به احتیاجات شما تولید در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. در این صورت شما می‌توانید از طریق مشاوره‌های رایگان که در اختیار شما قرار می‌گیرد، اطلاعات کافی در مورد محصولات را کسب کنید. و سپس با توجه به شرایط خود بهترین محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

غلامرضا اکبری بازدید : 136 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (0)

شیلد که با نام مدال جعبه ای نیز شناخته میشود برای تجلیل از افراد استفاده می شود و  عموما  به برگزیدگان در جشنواره ها، المپیادهای علمی و ورزشی و مسابقات سازمانی اهدا می شود. علاوه بر جنبه معنوی و یادبود، معمولا شیلد ها نیز همانند مدال دارای ارزش مادی متریال اولیه نیز هستند. شیلد معمولا منقش به نشان سازمان ، جشنواره یا مسابقاتی است که این مدال برای برگزیده شدن فرد در آن به او اعطا شده است. شیلد نیز همانند مدال دارای ارزش تبلیغاتی بالایی نیز می‌باشد. دلیل این امر نگه داری و نمایش آن توسط دریافت کننده است. مدال جعبه‌ای معمولا از متریالی با ارزش مادی نسبتا بالا تولید می‌شود. متریال استفاده شده در ساخت شیلد مشابه مدال معمولا برنج، سرب، مس و فلزات مشابه است. در ساخت شیلد معمولا از آبکاری هایی نظیر سیاه قلم، برنج یا نقره استفاده می‌شود.

شیلد یادبود نود سالگی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی توسط گروه تخصصی نشانه ساز و به سفارش شرکت ملی نفت طراحی و اجرا شده است.جنس استفاده شده برای ساخت این مدال جعبه ای ، آلیاژ برنج می باشد که با آبکاری طلا مات و براق جلوه ای زیبا به این شیلد داده است. این مدال درون جعبه ای شکیل و ساخته شده از چوب و مخمل( قاب مدال) قرار داده می شود. در ضمن نحوه اتصال آن به صورت مگنتی و سوزنی است.

غلامرضا اکبری بازدید : 39 دوشنبه 02 اسفند 1400 نظرات (0)

رقابت های قهرمانی کشتی فرنگی مردان جهان در چارچوب مسابقات قهرمانی کشتی جهان ودر کنار دوبخش قهرمانی کشتی آزاد مردان جهان ( از سال 1951) و قهرمانی کشتی آزاد زنان جهان ( از سال1987) برگزار گردید.

مدال جام جهانی کشتی فرنگی توسط گروه نشانه ساز طراحی و ساخته شده استساخت مدال جام جهانی کشتی فرنگی به سفارش فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

متریال (جنس) مواد استفاده شده در این مدال ها زاماک است و در سه مدل آبکاری طلا، نقره و برنز به تولید رسیده است. این مدال ها نیز توسط مجموعه تبلیغاتی نشانه ساز طراحی و ساخته شده است.

مدال ورزشی در اغلب موارد ظاهری دایره‌ای و فلزی دارد. این جسم فلزی به‌ واسطه یک بند به دور گردن انداخته می‌شود و بر روی سینه او قرار می‌گیرد. نفر اول هر رویداد ورزشی صاحب مدال طلا خواهد شد که ارزش و اعتبار خاصی دارد. نفرات دوم و سوم به ترتیب مدال نقره و برنز دریافت می‌کنند.

با ارزش‌ترین مدال در سطح جهان مدال طلای المپیک شناخته می‌شود. ساخت مدال سفارشی به یک رویداد ورزشی اعتبار می‌دهد. مدال‌ها غالبا از آلیاژهایی نظیر زاماک ساخته می‌شود. سپس درمرحله بعد با آبکاری جلوه زیبایی پیدا می‌کند

مدال را می‌توان مهمترین قسمت هر رویداد ورزشی دانست. در نتیجه برگزارکنندگان همواره تلاش می‌کنند تا مدالی زیبا و با ارزش را اهدا نمایند. مدال هم جنبه‌ مادی و هم جنبه معنوی دارد. برای هر ورزشکاری جنبه مادی آن مهم نیست. زیرا هر مدالی که ورزشکار می‌گیرد به کلکسیون افتخارات او افزوده می‌شود. در نتیجه کمتر ورزشکاری پیدا می‌شود که بخواهد مدال خود را بفروشد. بنابراین مهمترین جنبه هر مدالی بعد معنوی آن است. هر چه رویداد بزرگتر باشد ارزش آن مدال بیشتر خواهد بود.

غلامرضا اکبری بازدید : 35 شنبه 23 بهمن 1400 نظرات (0)

یکی از اهداف فعالیت های باشگاه های فرهنگی-ورزشی ارمنیان تقویت روحیه ورزشی و مبارزه در میادین ورزشی است. برای ارمنیان اصولاً پرداختن به فعالیت های ورزشی نوعی تفکر اجتماعی-فرهنگی تلقی می شود. آنچه در خصوص تیم سیپان باید دانست، آن است که فعالیت این گروه به دو سه سال فعالیت های گروه صخره نوردی محدود نمی شود.تیم کوه نوردی سیپان که در حال حاضر تنها گروه ارمنی کوه نوردی ثبت شده در فدراسیون کوه نوردی و ورزش های صعودی می باشد، تاریخچه ای طولانی دارد.

ورزش صخره نوردی در کشورمان ورزش نوظهور و جوانی محسوب می شود، ولی در همین فاصله کوتاه جوانان ایرانی موفق به دریافت مدال طلای جهانی و آسیائی و کسب افتخاری پررنگ برای خود و مردم ورزش دوست ایران شدند

مدال مسابقات کشوری سنگنوردی سرطناب جام سیپان توسط گروه نشانه ساز طراحی و ساخته شده استساخت مدال مسابقات سنگ نوردی به سفارش فدراسیون سنگ نوردی ایران انجام شده است.

متریال (جنس) مواد استفاده شده در این مدال ها زاماک است و در سه مدل آبکاری طلا، نقره و برنز به تولید رسیده است. این مدال ها نیز توسط مجموعه تبلیغاتی نشانه ساز طراحی و ساخته شده است.

قیمت مدال وابسته به چند عاملی است که آن‌ها را بررسی نمودیم. همانند بج سینه  ماده اولیه مدال در تعیین قیمت آن بسیار موثر است.  معمولا مدال‌ها از سرب و آلیاژهای آن ساخته می‌شوند

طراحی و وزن مدال نیز تاثیر مستقیمی در برآورد قیمت آن خواهند داشت. هرچه وزن مدال بیشتر باشد مدال از ماده اولیه بیشتری استفاده کرده و به طور منطقی قیمت آن افزایش می‌یابد

معمول مدال‌ها با قطر 5 سانتی‌متر ساخته می‌شوند. چنانچه مشتری تمایل داشته باشد تا قطر آن بیشتر شود هزینه نهایی تولید آن نیز بیشتر می‌شود. ضمنا مطابق با بودجه یا سلیقه مشتری آویز یا بندی نیز به مدال متصل می‌شود تا بر روی گردن قرار بگیرد. جنس و نوع این بند نیز  در تعیین هزینه موثر خواهد بود.

غلامرضا اکبری بازدید : 55 شنبه 29 آبان 1400 نظرات (0)

مدال همگانی شنا به سفارش فدراسیون شنا، شیرجه و واتر پلو جمهوری اسلامی ایران و توسط گروه تبلیغاتی نشانه ساز طراحی و ساخته شده است. متریال( جنس) استفاده شده در ساخت مدال همگانی شنا مس می باشد که به روش فورج در سه مدل آبکاری طلا، نقره و برنز طراحی و تولید شده است.

نخستین موارد استفاده از مدال با کاربرد امروزی آن تفاوت آشکاری داشت. بنابر نقل مورخان نخستین بار اسکندر به کشیشی که او را در نبردی یاری کرد، نشانی طلایی اهدا کرد. البته این نشان به شیلد بیش از مدال شباهت داشت

در قرون وسطی نیز سیاستمداران از این نوع نشان‌ها به عنوان پیشکش استفاده می‌کردند. در همین قرن پیسانلو هنرمند ایتالیایی برای نخستین بار مدال‌های ریخته‌گری را تولید کرد. در سالهای بعد استفاده از مدال نظامی که در اصطلاح به آن مدالیون یا مدالیوم نیز می‌گویند رواج یافت. با شروع رقابت‌های المپیک در اواخر قرن نوزدهم استفاده از مدال به عنوان یادبود برای ورزشکاران برتر متداول گشت. مدال طلا جایزه نفر اول مسابقات، نقره سهم نفر دوم مسابقات و  برنز سهم نفر سوم مسابقات المپیک است.

در ایران نیز نخستین بار در زمان قاجار استفاده از مدال‌های نظامی و افتخار رایج شد. این مدال ها همینک نیز به افراد شاخص در موارد معدود اهدا می‌شود. امروزه مهم‌ترین استفاده مدال در ایران، اهدا آن به نفرات برتر مسابقات است و بخشی هر رویداد ورزشی مراسم اهدا مدال به نفرات برگزیده می‌باشد.

غلامرضا اکبری بازدید : 39 شنبه 22 آبان 1400 نظرات (0)

مدالیوم مجموعه فرهنگی عاشوراییان که به سفارش مجموعه فرهنگی عاشوراییان انجام شده است که به همراه بند عمومی ساخته شده است. متریال (جنس) مواد استفاده شده در این مدال ها زاماک است و در سه مدل آبکاری طلا، نقره و برنز به تولید رسیده است. این مدال ها نیز توسط مجموعه تبلیغاتی نشانه ساز طراحی و ساخته شده است.

مدالیوم در گذشته یک نشان خاص و ویژه بود که به طور سفارشی و در موارد محدودی استفاده می‌شد. اما طی سالهای اخیر استفاده از مدالیون رونق فراوانی یافته است. اینک دیگر استفاده از مدالیوم منوط به تجلیل از افراد نظامی نیست. بلکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ در همایش‌های مختلف به کارکنان و نفرات شایسته خود مدالیونی با نماد شرکت اهدا می‌کنند. در جشنواره‌های علمی، فرهنگی، ادبی و مذهبی نیز به افراد برگزیده مدالیون‌های مختص هم جشنواره اعطا خواهد شد. هزینه تولید پایین و جلوه تصویری و تبلیغاتی مناسبی که مدالیون دارد آن را به یادبودی مناسب و مدال افتخاری کوچک، زیبا و پرکاربرد تبدیل کرده است.

مدالیوم یا مدالیون شاید به اندازه مدال ورزشی برای شما شناخته شده نباشد. مدالیون نیز مانند مدال یک نشان افتخار است اما نوع کاربرد و طریقه نصب آن تفاوت دارد. مدالیون به افرادی که در زمینه‌های خاص غالبا نظامی، علمی یا حتی ورزشی دستاوردی کسب کرده‌اند اهدا می‌شود. به سکه‌های یادبود که شرکت‌ها در مراسمات خاص به اعضا مجموعه خود جهت بزرگداشت اهدا می‌کنند نیز مدالیون می‌گویند. ضمنا مدالیوم به صورت حمایل بر روی سینه افراد قرار می‌گیرد. تاریخچه کاربرد نظامی مدالیوم به قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. شواهد نشان می‌دهد نخستین بار اسکندر به کشیشی که به او در جنگی کمک کرده بود، چیزی شبیه به مدالیون اهدا کرد.

اما امروزه مدالیون به طور گسترده‌تری و در مراسمات مختلف استفاده می‌شود. مدالیون نسبت به مدال و شیلد ابعاد کوچکتری دارد. در گذشته اغلب ار مدالیون‌های مدور استفاده می‌شد اما امروزه در هر شکل هندسی مدالیون سفارش داده می‌شود. گاهی مدالیون به صورت اختصاصی و در تعداد محدود برای نفرات برگزیده سفارش داده می‌شود. در برخی موارد نیز جهت یکسان سازی البسه کارمندان ثیک مجموعه در یک همایش خاص به صورت حمایل به لباس آنها متصل می‌شود. به مدالیون، مدال روی سینه نیز می‌گویند.

غلامرضا اکبری بازدید : 46 چهارشنبه 05 آبان 1400 نظرات (0)

مدال مسابقات اسکی دربندسر توسط گروه نشانه ساز طراحی و ساخته شده است.  متریال(جنس) مواد استفاده شده در  ساخت مدال مسابقات اسکی دربندسر زاماک است  و در سه مدل آبکاری طلا، نقره و برنز به تولید رسیده است.

مدال را می‌توان مهمترین قسمت هر رویداد ورزشی دانست. در نتیجه برگزارکنندگان همواره تلاش می‌کنند تا مدالی زیبا و با ارزش را اهدا نمایند. مدال هم جنبه‌ مادی و هم جنبه معنوی دارد. برای هر ورزشکاری جنبه مادی آن مهم نیست. زیرا هر مدالی که ورزشکار می‌گیرد به کلکسیون افتخارات او افزوده می‌شود. در نتیجه کمتر ورزشکاری پیدا می‌شود که بخواهد مدال خود را بفروشد. بنابراین مهمترین جنبه هر مدالی بعد معنوی آن است. هر چه رویداد بزرگتر باشد ارزش آن مدال بیشتر خواهد بود.Top of Form

Bottom of Form

نکته‌ قابل توجه در مورد ساخت مدال ورزشی این است که مدال طلا به صورت خالص ساخته نمی‌شود. بلکه ترکیبی از فلزات مختلف و درصد کمی طلامی‌باشد. به عنوان مثال ماده اولیه مورد نیاز برای ساخت مدال‌های المپیک ژاپن از مواد بازیافتی و ضایعات گوشی همراه به دست آمده است.

مدال با روش‌های متفاوتی ساخته می‌شود. مرحله اول طراحی آن است. مشتری ابتدا طرح اولیه را ارسال می‌نماید. طرح مورد بازبینی قرار گرفته و اشکالات آن اصلاح شده یا مورد تایید قرار می‌گیرد. . البته مشتریان طراحی را می‌توانند به تولیدکننده بسپارد. فلز اصلی که در ساخت مدال و شیلد مورد استفاده قرار می‌گیرد غالبا سرب است.

اما بهتر است بدانید در موارد خاص و نادر از فلزاتی مانند برنج نیز در ساخت مدال‌های کوچکتر استفاده می‌شود.پس از ایجاد مدل، طرح با ریخته‌گری، قالب‌گیری می‌شود. در پایان این مرحله ظاهر فیزیکی مدال ساخته می‌شود. سپس با روش آبکاری با آب طلا، نیکل، مس و … مدال طلا، نقره و برنز تولید می‌شود. شیلدها(مدال جعبه ای) نیز با همین روش ساخته می‌شود. در مرحله آخر  به آن بند مناسبی متصل می‌کنیم.

غلامرضا اکبری بازدید : 36 سه شنبه 20 مهر 1400 نظرات (0)

شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 1342 به منظور توسعه و هدایت صنعت پتروشیمی تاسیس گردید. این شرکت همه ساله به منظور تکریم جانبازان شاغل در آن مجموعه  برنامه های  فرهنگی، ورزشی ، رفاهی و... برای آنها درنظر می گیرد. یکی از این برنامه ها برگزاری ششمین  جشنواره کارکنان جانباز شرکت بوده است که به نفرات برتر آن مدال ورزشی اهداء شده است. متریال این مدال ورزشی زاماک می باشد ودر سه مدل با آبکاری طلا، نقره و برنز تولید شده است .

مدال های ورزشی با روش های متفاوتی ساخته می شوند. مرحله اول مربوط به طراحی آن است. مشتری ابتدا طرح اولیه را ارسال می‌نماید. طرح مورد بازبینی قرار گرفته و اشکالات آن اصلاح شده یا مورد تایید قرار می‌گیرد. . البته مشتریان طراحی را می‌توانند به تولیدکننده بسپارد. فلز اصلی که در ساخت مدال و شیلد مورد استفاده قرار می‌گیرد غالبا سرب است. اما بهتر است بدانید که  در موارد خاص و نادر از فلزاتی مانند برنج نیز در ساخت مدال‌های کوچکتر استفاده می‌شود.پس از ایجاد مدل، طرح با ریخته‌گری، قالب‌گیری می‌شود. در پایان این مرحله ظاهر فیزیکی مدال ساخته می‌شود. سپس با روش آبکاری با آب طلا، نیکل، مس و … مدال طلا، نقره و برنز تولید می‌شود. شیلدها نیز با همین روش ساخته می‌شود. در مرحله آخر  به آن بند مناسبی متصل می‌کنیم.

قیمت مدال وابسته به عوامل متعددی است.  ماده اولیه مدال در تعیین قیمت آن بسیار موثر است.  معمولا مدال‌ها از سرب و آلیاژهای آن ساخته می‌شوند

طراحی و وزن مدال نیز تاثیر مستقیمی در برآورد قیمت آن خواهند داشت. هرچه وزن مدال بیشتر باشد مدال از ماده اولیه بیشتری استفاده کرده و به طور منطقی قیمت آن افزایش می‌یابد

معمولا" مدال‌ها با قطر 5 سانتی‌متر ساخته می‌شوند. چنانچه مشتری تمایل داشته باشد تا قطر آن بیشتر شود هزینه نهایی تولید آن نیز بیشتر می‌شود. ضمنا مطابق با بودجه یا سلیقه مشتری آویز یا بندی نیز به مدال متصل می‌شود تا بر روی گردن قرار بگیرد. جنس و نوع این بند نیز  در تعیین هزینه موثر خواهد بود.

غلامرضا اکبری بازدید : 45 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)

شرکت دیجی کالا درسال 1385 توسط برادران محمدی با20 میلیون تومان سرمایه و 5 نفر پرسنل بنیان گذاشته شد . در حال حاضردیجی کالا بزرگترین و مدرنترین فروشگاه اینترنتی و آنلاین در ایران است ودر تهران مستقر می باشد. این شرکت دارای 2200 نفر پرسنل بوده و روزانه بیش از 5 میلیون بازدید کننده دارد و حدود 85 درصد سهم بازار فروش آنلاین را در اختیار دارد.این شرکت یکی از خرده فروشی های آنلاین در خاورمیانه محسوب می شود.بنابر آمار منتشر شده تا اوایل سال 1400 توسط این شرکت بیش از 4 میلیون کالای مختلف توسط 160 هزار فروشنده برای فروش عرضه شده است.

شرکت دیجی کالا علاوه بر فروشگاههای آنلاین دارای زیرمجموعه های مختلفی نظیر: فیدیبو(کتاب الکترونیک)، دیجی استایل(پوشاک)،دیجی پلاس،دیجی پی(فین تک)،دیجی اکسپرس، دیجی کلاب( تشویق مشتریان وفادار)، دیجی نکست(نوآوری)، کمداو پیندو می باشد.

مدالیوم دیجی کالا توسط گروه نشانه ساز طراحی و ساخته شده است. ساخت دیجی کالا که به سفارش دیجی کالا انجام شده است به همراه چرمی اختصاصی که برای این مجموعه تولید شده است.

متریال (جنس) مواد استفاده شده در این مدال ها برنج است و در سه مدل آبکاری طلا، نقره و برنز به تولید رسیده است. این مدال ها نیز توسط نشانه ساز طراحی و ساخته شده است.

ساخت مدالیوم فرآیندی مشابه با سایر نشان‌های فلزی دارد. شاید تنها تفاوتش در ساخت نسبت به مدال ابعاد کوچکتر و ضخامت نازکتر آن است. پس از مرحله پذیرش سفارش قالب اولیه برای ساخت مدالیوم تولید می‌شود. پس از آنکه قالب مدال آماده شد مرحله ریخته ‌گری با ماده موردنظر انجام می‌پذیرد. سرب و برنج به عنوان ماده اولیه در ساخت مدالیون بسیار مناسب هستند. در پایان این مرحله شکل فیزیکی اولیه مدالیوم موردنظر ما به دست می‌آید. حالا با آبکاری جلا و رنگ مورد نظر را به مدالیون اضافه می‌کنیم. یکی از تفاوت‌های مدالیوم با مدال ورزشی و شیلد نحوه استفاده آن است. اگر قصد دارید مدالیون را به صورت حمایل ببندید در این مرحله به وسیله بند کوتاهی شیئی به نام مدبر به آن اضافه می‌شود تا راحت‌تر به لباس متصل شود.

غلامرضا اکبری بازدید : 40 یکشنبه 14 شهریور 1400 نظرات (0)

طراحی مدال های ورزشی با طراحی برای چاپ کاملا" متفاوت و متمایز است، در طراحی مدال های ورزشی، سازنده هرآنچه که بخواهد وبراساس سلیقه می تواند در طراحی مدال استفاده نماید. تصور کنید ورزشکاران مدت زمان زیادی را برای انجام مسابقه و کسب یکی از مدالهایی که طراحی می کنید صرف می کند و از هیچ تلاشی فرو گذار نمی نمایند، ودر نهایت انتظار تصاحب یک مدال ورزشی سفارشی ، جذاب و خوش رنگ را دارند.

به طور کلی برای ساخت یک مدال ورزشی سفارشی جذاب پنج مرحله اصلی وجود دارد، که عبارتند از:

شروع کار از یک دایره یا بیضی  

 به هر حال از یک دایره یا بیضی به عنوان نقطه شروع استفاده کنید ، اما چیزی را که خارج از دایره امتداد دارد اضافه کنید تا شکل شکسته شود و به مدال احساس پویایی بیشتری ببخشد.

استفاده از رنگهای مینایی نظیر طلا، نیکل و برنز

اکثریت قریب به اتفاق مدال هایی که در بازار موجود می باشند،فاقد رنگ هستند و صرفا"به الکتروپلیت متکی هستند. گاهی مینا بخش مهمی از طراحی است. معمولا" ساخت مدال ها در حداقل سه رنگ طلا ، نقره و برنز تولید می شوند.

متن فلزی بلندیا فرورفته

به خاطر داشته باشید که این یک مدال است ، نه یک بروشور. خواندن متن ممکن است سخت باشد. یک مدال نشان می دهد که چگونه حروف بزرگ وقتی با مینا احاطه شده اند بسیار خواناتر هستند تا حروف کوچک، اگرحروف براق و پس زمینه کسل کننده شود. این تضاد خوبی است که بسیاری از مشتریان آن را دوست دارند.

استفاده از روبان برای نوشته

اگر رویداد پرحاشیه ای دارید یا متن زیادی می خواهید ، باید بخشی از آن را به روبان مدال اضافه کنید. می توانید تاریخ را به روبان یا جزئیات در مورد رویداد (یعنی شهر) اضافه کنید.

آبکاری آنتیک

بسیاری از مشتریان از رنگهای  طلا، نیکل و برنز خیلی روشن خوششان نمی آید. اگر یک مرحله در آبکاری مدال با نام انچینگ( زبر سازی) اضافه کنیم، رنگ مدال مقداری متضاد را نشان می دهد. و اکثر مردم این رنگ را بیشتر می پسندند.

نشانه ساز سازنده انواع مدال های ورزشی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب

02188842300، 02188843200و09122488874

غلامرضا اکبری بازدید : 35 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

یکی از قدیمی‌ترین مهارتهای ساخت قطعات و مصنوعات فلزی ریخته گری است . گذشته این صنعت  به دوران  کشف فلزاتی نظیر آهن و یا قبل از آن بر می‌گردد. کاوشگران و باستان شناسان  قدمت ریخته گری را در جهان را  حدودپنجاه قرن پیش و یا بیشتر پیش بینی کرده‌اند.  شاید تعیین این مدت بی ارتباط با کشف یک شی ریخته گری شده توسط باستان شناسان نبوده باشد که شکل این قطعه شبیه به یک قورباغه مسی بوده است. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته،   قدمت ریخته گری در ایران را به حدود 3000 سال پیش برآورد کرده‌اند، که این قطعیت زمانی به اثبات رسید که کاوشگران باستان شناسی یک قطعه چکش کاری شده با مس را در نزدیکی شهر نقده و در تپه های حسنلو در استان آذربایجان غربی کشف کردند.

به طور ‌کلی تکنیک تغییر حالت دادن به فلزات و آلیاژهای آنها را از طریق ذوب کردن و ریختن مایع فلزی ذوب شده درون محیط قالب‌ها ( براساس شکل مورد نظر قالب‌ها تهیه می‌شوند) و خنک کردن آن براساس طرح قالب، ریخته گری می‌نامند.

برای ریخته گری از کوره استفاده می‌کنند، کهن ترین این کوره‌های ریخته گری ساخته شده در جهان از خاک رس بوده است که  برای باددادن به آن از فوتک‌های بزرگی استفاده می‌کردند . لازم به ذکر است که اغلب قالبهای اولیه که تهیه می‌کردند از جنس ماسه، خاک رس، سنگ و خاک نسوز بوده است.

در جوامع امروزی مشتریان و علاقه‌مندان به اینگونه محصولات فلزی افزایش یافته است. این افزایش علاقه نه تنها باعث افزایش تعداد تولیدکنندگان کالاها و قطعات فلزی و ریخته‌گری شده است،  بلکه موجب گسترش وفراگیر شدن تولید اینگونه کالاها نیز شده است. تنوع زیادی در روش‌های ریخته‌گری،  سایزمحصولات، کیفیت ساخت کالاها، نوع اشکال و ابعاد قطعات ریخته گری پدیدار گردیده است. در فرآیند ریخته گری معمولا” از فلزلات و یا آلیاژهای آنها نظیر:  روی ، آلومینیوم ، برنج، برنز، چدن، فولاد ،منیزیوم استفاده می‌گردد.

یکی از انواع این محصولات ریخته‌گری که دارای کاربرد فراوانی می‌باشد ، ساخت مدال ریخته گری از جنس سرب است. سفارش در خصوص ساخت این نوع مدال‌ها غالبا” برای فعالیت‌های تبلیغاتی مربوط به کسب و کار، برندسازی شرکت‌ها و موسسات، ودر برخی از موارد به عنوان هدیه به برگزیدگان مسابقات مختلف علمی، فرهنگی‌، ورزشی و امثالهم اهداء می‌گردد.

ساخت مدال ریخته گری

در ادامه مبحث ریخته گری، برای آگاهی شما مطالبی در مورد طراحی و روش ساخت مدال ریخته‌گری در شرکت تبلیغاتی نشانه ساز ارائه می‌گردد: 

در گام نخست درخواست سفارش ساخت مدال توسط مشتری ارائه می‌گردد. سپس مشخصات و طرح مورد نظر توسط تیم مجرب شرکت نشانه ساز تهیه و مورد تایید مشتری قرار می‌گیرد.

در مرحله بعد مدل سازی اولیه طرح مربوطه به روش لیزر و نیز ساخت کلیشه تهیه شده و برای انجام قالب گیری به قسمت مربوطه ارسال می‌گردد.

در این قسمت از روی مدل اولیه  قالب تهیه می‌شود. این قالب‌ها عموما” از جنس لاستیک سیلیکونی می‌باشند.محفظه قالب‌های تهیه شده از سرب مذاب پر شده و شکل و شمایل قالب (مدال) را به خود می‌گیرد. مدال‌ها پس از انجماد و سرد شدن از قالب‌ها جدا شده و برای پرداخت کاری ارسال می‌گردند.

در این مرحله در صورت نیاز، برروی مدال پرداخت کاری و فرزکاری صورت می‌پذیرد و  سپس مدال‌ها برای آبکاری ارسال می‌گردند.

پس از مرحله آبکاری در صورت نیاز و طبق سفارش مشتری، مدال‌ها برای رنگ کاری ( با توجه به تنوع رنگ، هررنگی که مورددرخواست و نظر مشتری باشد بر روی مدال پاشیده می‌شود) و یا مات یا براق نمودن آن ارسال می‌گردند.

پس از انجام مرحله رنگ‌کاری، برای مدال، بند با کیفیت و مناسب تهیه و نصب می‌شود.در نهایت مدال‌ها پس ازبسته‌بندی آماده تحویل به مشتری می‌گردند.

قیمت

قیمت مدال ریخته گری نظیر قیمت مدال ورزشی وابسته به  عوامل گوناگونی است. اساسی‌ترین این عوامل که در قیمت‌گذاری آنها نقش مستقیم و بسزایی دارند عبارتند از: نوع جنس، شکل طراحی ،تعداد مورد درخواست، ضخامت مدال، یک رو ویا دورو بودن مدال و نوع سفارش است. این مدال‌ها با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

قیمت مواد اولیه و نوع آبکاری( ابکاری طلا گرانترین نوع آبکاری است) که در ساخت مدال ریخته گری به کار می‌روند در تعیین قیمت نهایی آن نیز نقش عمده‌ای دارند. شکل و طراحی هم  به صورت آشکار در تعیین قیمت هر مدالی تاثیر اساسی دارد.

در ضمن اگر برای تهیه مدال از روش فورج (قطعه جامد به سبب انرژی حرارتی و مکانیکی حالت قالب را در حالت جامد به خود می‌گیرد) ویا دایکاست (از طریق تزریق فلز مذاب و تحت فشار به درون قالب) استفاده کنیم نیز در قیمت تاثیر دارد.

فارغ از موارد مطرح شده بالا چنانچه  مدال نیاز به  بند داشته باشد، این خود مقوله مجزایی می باشد که در قیمت مدال نقش بسزایی را بازی می‌کند. در صورتیکه بند ساده باشد یک قیمت دارد و اگر برروی آن لوگویانوشته‌ ای چاپ شود قیمت دیگری پیدا می‌کند. جنس پارچه و نخ مورد استفاده در بند مدال نیز در قیمت آن دخالت دارد. هرچقدر جنس بند و روبانی که برای آویزان کردن مدال بکار می‌رود از مرغوبیت بیشتری برخوردار باشد  قیمت آن بالاتر می‌رود.

غلامرضا اکبری بازدید : 62 دوشنبه 20 مرداد 1399 نظرات (0)

 

در پایان مسابقات گردن‌آویزی را به رسم یادبود به فرد یا تیم برنده اهدا می‌کنند. مدال ظاهری دایره شکل و ازجنس فلز است. با استفاده از بندی که به قسمت فلزی مدال قرار دارد، آن را بر روی گردن برنده مسابقات قرار می‌دهند تا مدال بر روی سینه او جای بگیرد.

 

اگرچه که خود مدال ارزش چندانی ندارد اما آن رویداد و واقعه است که به آن ارزش و بها می‌بخشد. هرچه سطح مسابقات بالاتر باشد تلاش شرکت‌کنندگان بیشتر شده و ارزش آن مدال بالاتر خواهد رفت.لحظه دریافت مدال برای هر ورزشکاری  دریافت مدال جز شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی حرفه‌ای‌ او محسوب می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد انواع مدال صحبت کنیم. مدال بر اساس شکل ظاهری آن به دو دسته مدالیوم ( یا مدالیون
) و شیلد تقسیم‌بندی می‌شود.

1_ شیلد

به شیلد مدال جعبه‌ای نیز می‌گویند. فرآیند ساخت شیلد با مدال تفاوتی ندارد. شیلد همان مدال است که آن را درونجعبه قرار می‌دهند. جرم و وزن شیلد نسبت به مدال بیشتر است. معمولا شیلد را به نفرات برتر علمی و فرهنگی اهدا می‌نمایند. در زمان اهدای شیلد آن را درون جعبه‌ای زیبا قرار داده و سپس آن را در مراسما یا همایشی به فرد اهدا می‌شود. جنس جعبه می‌تواند متفاوت باشد اما برای زیبایی کار آن را درون جعبه مخملی قرار می‌دهند.

ساخت شیلد

2_ مدالیوم

مدالیوم نوعی مدال فلزی می‌باشد که که درگذشته کاربرد نظامی داشت. مدالیون به افراد برجسته نظامی یا افرادی که با شجاعت خود اتفاق مهمی را رقم زده‌اند، اهدا می‌شد.با گذشت زمان سازمان‌ها نیز به پیروی از نیروهای نظامی به افراد و کارمندان نمونه

خود مدالیوم اهدا کردند. این ابزار تبلیغاتی نوعی نماد و سمبل است که هم به پاس قدردانی از زحمات فرد و هم  برای تشویق

سایرین به فرد مورد نظر تقدیم  می‌شود. مدالیون یا مدالیوم با مدال دارای اندکی تفاوت دارد. این تفاوت در اندازه آن است. مدالیوم از نظر اندازه از مدال کوچکتر می‌باشد.بنابراین علاوه بر اندازه، کاربرد مدالیوم نیز با مدال ورزشی تفاوت دارد. مدالیوم با بندی که به آن متصل می‌شود بر روی سینه افراد قرار می‌گیرد.

در مطالب بعدی به بررسی هر یک از انواع مدال به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

ساخت مدالیون مدالیوم

غلامرضا اکبری بازدید : 52 شنبه 04 مرداد 1399 نظرات (0)

مدال ظاهری دایره‌ای و فلزی دارد. این جسم فلزی به‌ واسطه یک بند به دور گردن انداخته می‌شود و بر روی سینه او قرار می‌گیرد نفر اول هر رویداد ورزشی صاحب مدال طلا خواهد شد. نفرات دوم و سوم به ترتیب مدال نقره و برنز دریافت می‌کنند.

با ارزش‌ترین مدال در سطح جهان مدال طلای المپیک شناخته می‌شود. ساخت مدال سفارشی به یک رویداد ورزشی اعتبار می‌دهد. مدال‌ها غالبا از آلیاژهایی نظیر زاماک ساخته می‌شود. سپس درمرحله بعد با آبکاری جلوه زیبایی پیدا می‌کند. 

مدال را می‌توان مهمترین قسمت هر رویداد ورزشی دانست. در نتیجه برگزارکنندگان همواره تلاش می‌کنند تا مدالی زیبا و با ارزش را اهدا نمایند. مدال هم جنبه‌ مادی و هم جنبه معنوی دارد. برای هر ورزشکاری جنبه مادی آن مهم نیست. زیرا هر مدالی که ورزشکار می‌گیرد به کلکسیون افتخارات او افزوده می‌شود. در نتیجه کمتر ورزشکاری پیدا می‌شود که بخواهد مدال خود را بفروشد. بنابراین مهمترین جنبه هر مدالی بعد معنوی آن است. هر چه رویداد بزرگتر باشد ارزش آن مدال بیشتر خواهد بود.

نکته‌ قابل توجه در مورد مدال ورزشی این است که مدال طلا به صورت خالص ساخته نمی‌شود. بلکه ترکیبی از فلزات

مختلف و درصد کمی طلامی‌باشد. به عنوان مثال ماده اولیه مورد نیاز برای ساخت مدال‌های المپیک ژاپن از مواد بازیافتی و ضایعات گوشی همراه به دست آمده است.

مدال با روش‌های متفاوتی ساخته می‌شود. مرحله اول طراحی آن است. مشتری ابتدا طرح اولیه را ارسال می‌نماید. طرح مورد بازبینی قرار گرفته و اشکالات آن اصلاح شده یا مورد تایید قرار می‌گیرد. . البته مشتریان طراحی را می‌توانند به تولیدکننده بسپارد. فلز اصلی که در ساخت مدال و شیلد مورد استفاده قرار می‌گیرد غالبا سرب است. البته در موارد خاص و نادر از فلزاتی مانند برنج نیز در ساخت مدال‌های کوچکتر استفاده می‌شود.پس از ایجاد مدل، طرح با ریخته‌گری، قالب‌گیری می‌شود. در پایان این مرحله ظاهر فیزیکی مدال ساخته می‌شود. سپس با روش آبکاری با آب طلا، نیکل، مس و … مدال طلا، نقره و برنز تولید می‌شود. شیلدها نیز با همین روش ساخته می‌شود. در مرحله آخر  به آن بند مناسبی متصل می‌کنیم.

قیمت مدال

قیمت مدال وابسته به چند عاملی است که آن‌ها را بررسی نمودیم. همانند بج سینه  ماده اولیه مدال در تعیین قیمت آن بسیار موثر است.  معمولا مدال‌ها از سرب و آلیاژهای آن ساخته می‌شوند. طراحی و وزن مدال نیز تاثیر مستقیمی در برآورد قیمت آن خواهند داشت. هرچه وزن مدال بیشتر باشد مدال از ماده اولیه بیشتری استفاده کرده و به طور منطقی قیمت آن افزایش می‌یابد. معمول مدال‌ها با قطر 5 سانتی‌متر ساخته می‌شوند. چنانچه مشتری تمایل داشته باشد تا قطر آن بیشتر شود هزینه نهایی تولید آن نیز بیشتر می‌شود. ضمنا مطابق با بودجه یا سلیقه مشتری آویز یا بندی نیز به مدال متصل می‌شود تا بر روی گردن قرار بگیرد. جنس و نوع این بند نیز  در تعیین هزینه موثر خواهد بود.

آدرس سایت ما: نشانه ساز

مدال ورزشی المپیک

غلامرضا اکبری بازدید : 66 شنبه 21 تیر 1399 نظرات (0)

ساخت مدال ورزشی نیاز به توجهی ویژه ای دارد چون مهم‌ترین یادبود آن رویداد است. به همین علت برگزارکنندگان مسابقات خود را ملزم به تهیه مدالی زیبا و ماندگار می‌کنند. مدال ورزشی از دو جنبه حائز اهمیت است. نخست جنبه مادی آن است که البته چندان مورد توجه نیست. اما ارزش واقعی یک مدال به عظمت رویداد بستگی دارد. یک رویداد بزرگ و مسابقه خاص نیاز به مدال مخصوص، شیک و منحصربه فرد دارد. به همین علت ساخت مدال ورزشی سفارشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ضمنا توجه کنید که امروزه حتی جنس مدال طلای مسابقات المپیک نیز از طلای خاص نیست و از ترکیب مواد مختلف و مقدار ناچیزی طلا ساخته می‌شود. در مسابقات المپیک 2021 ژاپن ماده اولیه ساخت مدال از ضایعات گوشی تلفن همراه به ‌دست آمده است. طراحی ظاهری و شیوه مناسب ساخت مهم‌ترین نکاتی است که در مدال ورزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

https://neshanehsaz.com 

آدرس سایت ما: نشانه ساز

مدال قهرمانی لیگ برتز

غلامرضا اکبری بازدید : 65 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

ساخت مدال و مدالیون

مدال ورزشی

مدال ورزشی

زمانی که نام مدال ورزشی را می‌شنوید، بی اختیار نام قهرمانان و ورزشکاران مطرح جهان در ذهن شما نقش می‌بندد. مدال یادبودی زیبا جهت قدردانی و سپاس از تلاش یک ورزشکار است. سه مدال طلا، نقره و برنز رایج‌ترین نوع مدال‌های ورزشی هستند. افراد و قهرمانان در پایان مسابقات با مدال خوش رنگی که بر گردن دارند از سایر نفرات متمایز می‌شوند. ارزش و اعتبار مدال مسابقات به کیفیت و بزرگی آن رویداد ورزشی بستگی دارد. هر مسابقه ورزشی، مدال مختص به خود را دارد. برگزار کنندگان مسابقات قبل از برگزاری هر تورنمنتی سفارش ساخت مدال ورزشی را به شرکت‌ها و صنعتگران فعال در این زمینه واگذار خواهند کرد. ساخت مدال سفارشی به هر مسابقه و رویداد ورزشی اعتبار خاصی می‌بخشد.

مدالیوم یا مدالیون

مدالیوم یا مدالیون شاید به اندازه مدال ورزشی برای شما شناخته شده نباشد. مدالیون نیز مانند مدال یک نشان افتخار است اما در نوع کاربرد و طریقه نصب با آن تفاوت دارد. مدالیون به افرادی که در زمینه‌های خاص غالبا نظامی، علمی یا حتی ورزشی دستاوردی کسب کرده‌اند اهدا می‌شود. ضمنا مدالیوم به صورت حمایل بر روی سینه افراد قرار می‌گیرد. تاریخچه کاربرد نظامی مدالیوم به قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. شواهد نشان می‌دهد نخستین بار اسکندر به کشیشی که به او در جنگی کمک کرده بود، چیزی شبیه به مدالیون اهدا کرد.

 

ساخت مدال ورزشی و مدالیوم

ساخت مدال ورزشی فرآیندی است که در چندین مرحله و توسط صنعتگران زبردست صورت می‌پذیرد. با توجه به نوع یک رویداد ورزشی، کسب مدال مسابقات مربوط به آن اعتبار بیشتری را برای ورزشکار به ارمغان می‌آورد. زیبایی و ساخت مناسب یک مدال ورزشی باعث افزایش اعتبار آن رقابت‌ها خواهد شد. به همین علت اکثر برگزار کنندگان توجه خاصی به فرآیند ساخت مدال مسابقات دارند. یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مدال‌های ورزشی، نشان قهرمانی مسابقات المپیک است که هر دوره توسط کشور میزبان ساخته می‌شود.

اولین مرحله و شاید مهم‌ترین مرحله در ساخت مدال طرح اولیه آن است. طراحان و گرافیست ها در این مرحله با توجه به نوع مسابقات، محل برگزاری و عواملی دیگر طرح اولیه از مدال مسابقات را توسط نرم افزار طراحی می‌کنند. این طرح برای برگزارکنندگان مسابقه ارسال می‌شود. سفارش دهندگان در صورت اعلام رضایت نظر خود را اعلام می‌کنند. در صورتی هم که نیاز به تغییراتی باشد به طراحان اطلاع خواهند داد. پس از اینکه طرح مورد نظر پذیرفته شد قالب اولیه مدال ساخته می‌شود. ضمنا مواد اولیه ساخت مدال نیاز با توجه به نظر سفارش دهندگان انتخاب می‌شود. در رقابت قهرمانی کشور و سطوح استانی و شهرستانی معمولا از موادی مانند سرب، زاماک و برنج برای ساخت مدال ورزشی استفاده می‌شود.

پس از آنکه قالب مدال آماده شد مرحله ریخته ‌گری با ماده موردنظر انجام می‌پذیرد. در پایان این مرحله حالت فیزیکی مدال آماده می‌شود. پس از این با آبکاری جلا و رنگ مورد نظرخود را به مدال اضافه می‌کنیم. به طور مثال در این مرحله برای تمایز مدال طلا از سایر مدالها، آبکاری طلا بر روی آن صورت می‌پذیرد. در مرحله آخر مورد نظر به صورت آویز به مدال متصل می‌شود. حال گردن آویز ورزشی مورد نظر ما آماده است بر گردن قهرمانی انداخته شود.

ضمنا به این نکته توجه کنید که امروز حتی مدال طلای مسابقات المپیک نیز از طلای خاص نیست و از ترکیب مواد مختلف و مقدار ناچیزی طلا ساخته می‌شود. در مسابقات المپیک 2021 ژاپن ماده اولیه ساخت مدال از ضایعات گوشی تلفن همراه به ‌دست آمده است. امروزه طراحی ظاهری و شیوه مناسب ساخت مهم‌ترین نکاتی است که در مدال ورزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

مدالیون‎‌ و نشان ‌های افتخار ایران و جهان

مدالیون که به آن نشان می‌گویند نخستین بار برای مقاصد نظامی به کار برده شد. امروزه نیز همچنان بخش اعظم کاربرد مدالیون برای تجلیل از نظامیان است. در دوره قاجار استفاده از مدالیون در ایران بسیار متداول شد. اعطای نشان افتخار به صورت مدالیون در اکثر کشورهای جهان رایج است. نشان لژیون دونور یکی از بالاترین نشان‌های افتخار جهان است که توسط دولت فرانسه اهدا می‌شود. نشان فتح، نشان نصر و نشان شفا سه مدالیون مهم و نظامی ایران هستند. مدالیون یا نشان انقلاب اسلامی که بالاترین نشان ایران است نیز در آغاز دوره ریاست جمهوری فردی جدید، توسط رهبر ایران به رئیس جمهور کشور اهدا می‌شود.

مدال‌های ورزشی معتبر

با ارزش‌ترین مدال ورزشی جهان، نشان طلای مسابقات المپیک است. ساخت مدال المپیک هرساله توسط کشور میزبان مسابقات انجام می‌شود. طراحی مدال المپیک بر اساس نمادهای کشور میزبان صورت می‌پذیرد. سپس توسط متخصصین در کارگاه‌های پیشرفته، مدالی زیبا ساخته می‌شود. مدال طلای مسابقات جام جهانی فوتبال هم ارزش بسیار بالایی دارد. کاپ قهرمانی جام جایزه تیم قهرمان است و به هر کدام از اعضای تیم قهرمان جام جهانی نیز مدال زیبایی فوتبال اهدا می‌شود. دریافت مدال مسابقات قهرمانی جهان سایر رشته‌های ورزشی نیز بسیار برای ورزشکاران حائز اهمیت است. مدال مسابقات قاره‌ای و کشوری در مرحله بعد اهمیت قرار دارد.

غلامرضا اکبری بازدید : 70 یکشنبه 31 فروردین 1399 نظرات (0)

مدال و شیلد

مدال و شیلد علیرغم شباهت‌های ظاهری‌شان با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت بیش از آنکه به ساختار آنها ارتباط داشته باشد، در کاربردشان معنا پیدا می‌کند. مدال گردن‌آویزی زیباست که بخش اصلی آن ظاهری مدور و فلزی دارد. این جسم فلزی به‌واسطه بندی نسبتا نازک به دور گردن فرد انداخته می‌شود و بر روی سینه او قرار می‌گیرد. بخش اصلی شیلد نیز فلزی و مدور است. شیلد درون جعبه‌ای شیک و زیبا قرار دارد و در همان پوشش به فرد اهدا می‌شود. در ادامه درباره مدال و شیلد مطالب بیشتری خواهیم آموخت. ضمنا موارد استفاده از هر کدام را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت

شما می‌توانید در صورت داشتن هرگونه پرسشی درباره ساخت، خرید و قیمت مدال و شیلد با همکاران ما در شرکت نشانه ساز باشماره‌های 02188842300، 02188843200، 09122488874 تماس بگیرید. همکاران ما ضمن پاسخگویی به سوالات شما، راهنمایی لازم را در زمینه هزینه ساخت و سفارش این محصول را به شما بیان خواهند کرد.

تاریخچه مدال و شیلد

نخستین موارد استفاده از مدال با کاربرد امروزی آن تفاوت آشکاری داشت. بنابر نقل مورخان نخستین بار اسکندر به کشیشی که او را در نبردی یاری کرد، نشانی طلایی اهدا کرد. البته این نشان به شیلد بیش از مدال شباهت داشت. در قرون وسطی نیز سیاستمداران از این نوع نشان‌ها به عنوان پیشکش استفاده می‌کردند. در همین قرن پیسانلو هنرمند ایتالیایی برای نخستین بار مدال‌های ریخته‌گری را تولید کرد. در سالهای بعد استفاده از مدال نظامی که در اصطلاح به آن مدالیون یا مدالیوم نیز می‌گویند رواج یافت. با شروع رقابت‌های المپیک در اواخر قرن نوزدهم استفاده از مدال به عنوان یادبود برای ورزشکاران برتر متداول گشت. مدال طلا جایزه نفر اول مسابقات، نقره سهم نفر دوم مسابقات و  برنز سهم نفر سوم مسابقات المپیک است.

در همین زمان استفاده از شیلد نیز به طور گسترده در جهان رواج یافت. در سال 1901 مطابق با وصیت آلفرد نوبل، نخستین دوره اهدا جوایز نوبل برگزار شد. این جوایز به افراد برتر علمی جهان اهدا می‌شود. نکته مهم این بود که جایزه ویژه این رویداد شیلدی طلایی و زیباست که در جعبه‌ای نفیس قرار می‌گیرد. این جایزه هر ساله به دانشمندان برتر جهان تعلق می‌گیرد و افراد زیادی سودای دسترسی به آن را دارند. از آن زمان تا امروز از مدال‌ به عنوان یادبودی برای قدردانی از نفرات برتر مسابقات ورزشی بزرگ و کوچک استفاده می‌کنند. شیلد نیز به همین منظور به نفرات برتر مسابقات علمی، فرهنگی و … اهدا می‌شود.

معروف‌ترین شیلدهای علمی جهان

شیلد علمی نوبل

هر شخص پژوهشگر و محققی آرزوی دستیابی به جوایز علمی مرتبط با رشته خود را دارد. اما جوایز علمی مدال‌گونه که به آنها شیلد گفته می‌شود دارای درجات اعتبار متفاوتی هستند. بی‌شک شناخته‌شده‌ترین شیلدعلمی-فرهنگی جهان جایزه نوبل است. این جایزه‌ هر ساله به نفرات برتر علمی جهان در زمینه‌های فیزیک، شیمی، ادبیات و صلح اهدا می‌شود. شیلد نوبل جز معدود جوایز جهان است که از طلای خالص ساخته شده است. در ریاضیات نیز جایزه و شیلد یا همان مدال فیلدز از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

مریم میرزاخانی به عنوان یک ایرانی برای نخستین بار در سال 2014 موفق به کسب مدال فیلدز شد. جایزه پلانک که شیلد زیبا و ارزشمندی‌است نیز به افراد شایسته در فیزیک نظری اهدامی‌شود. آلبرت انیشتین و ماکس پلانک اولین برندگان این جایزه بودند. شیلد ادیسون نیز به عنوان جایزه‌ای معتبر به افرادی که در زمینه مهندسی برق دستاورد مهمی داشته باشند پیشکش می‌شود. علاوه بر جوایز فوق اغلب کشورهای جهان شیلدهای معتبر گوناگونی دارند که برای تقدیر از افراد برتر جامعه خود به آنها اهدا می‌کنند.

مهم‌ترین مدال‌های ورزشی جهان

مدال ورزشی المپیک

برای هر ورزشکاری شیرین‌ترین لحظه ورزشی زندگی‌اش زمانی است که مدال قهرمانی را به گردن می‌آویزد. اما مسلما دستیابی به بعضی از عناوین ورزشی دشواری‌های بیشتری دارد. هر چه سطح مسابقه بالاتر باشد، کسب موفقیت در آن نیز ارزش بیشتری پیدا می‌کند. طی سالیان اخیر همواره المپیک به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان مطرح بوده است. این مسابقات هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. ورزشکاران در رشته ‌های ورزشی گوناگون برای کسب مدال طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت می‌کنند. بی‌شک مدال طلای المپیک مهم‌ترین مدال ورزشی جهان است که به نفرات برتر مسابقات اهدا می‌شود.

جام جهانی نیز به عنوان مهم‌ترین مسابقات ورزش فوتبال در درجه اهمیت بالایی قرار دارد. این مسابقات نیز هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. در پایان به نفرات تیم قهرمان، علاوه بر کاپ قهرمانی، مدال افتخار نیز اهدا می‌شود. در سایر رشته‌های ورزشی نیز مدال مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات قاره‌ای دارای اهمیت بالایی است. فارغ از اینکه در چه سطحی به ورزش می‌پردازید، همواره دسترسی به مدال قهرمانی لذت فراوانی دارد.

مطالب پربازدید : ساخت بج سینه (همه چیز درباره تاریخچه و چگونگی ساخت بج یا نشان‌های سینه + خرید و قیمت)

تولید مدال و شیلد

تولید مدال و شیلد به روش‌های گوناگونی صورت می‌پذیرد. در ادامه روش ساخت آنها را برای شما بیان می‌کنیم. نخستین مرحله ساخت مدال و شیلد، طراحی آن است. در این مرحله سفارش‌دهنده برای تولید کننده طرح اولیه خود را ارسال می‌کند. البته سفارش‌دهنده می‌تواند طراحی آن را نیز به تولیدکننده بسپارد.

در مرحله بعد کلیشه اول کار ساخته و پرداخته می‌شود. فلز اصلی در ساخت مدال و شیلد غالبا سرب است. البته در موارد نادر از فلزاتی مانند برنج نیز در ساخت مدال‌های کوچک استفاده می‌شود. مدل ایجاد شده از طرح با ریخته‌گری، قالب‌گیری می‌شود. در این مرحله ظاهر فیزیکی مدال ساخته شده‌است. سپس با روش آبکاری با آب طلا، نیکل، مس و … مدال طلا، نقره و برنز تولید می‌شود. شیلدها نیز با همین روش ساخته و پرداخته می‌شود. در مرحله آخر اگر طرح اولیه‌مان ساخت مدال باشد، آن را در گردن آویز یا بند مناسبی قرار می‌دهیم. اگر کار نهایی شیلد باشد آن را در چارچوب جعبه مناسبی بسته بندی می‌کنیم.

قیمت مدال ورزشی و شیلد

قیمت مدال و شیلد به عوامل گوناگونی بستگی دارد. عامل اول ماده اصلی سازنده آنها است. مدال‌های ورزشی و شیلدهای امروزه اکثرا از سرب ساخته شده است. نوع طراحی و جرم مدال نیز تاثیر مستقیمی در برآورد قیمت آن دارد. به طور منطقی با افزایش جرم مدال، هزینه ماده اولیه مورد نیاز آن افزایش می‌یابد که این خود باعث افزایش قیمت مدال مزبور می‌گردد. با توجه به اینکه شیلد مساحت و ضخامت بیشتری که دارد هزینه و قیمت نهایی آن بیشتر از مدال می‌شود. قطر معمول مدال‌ها 5 سانتی‌متر و قطر شیلدها حدود 9 میلی‌متر است. علاوه بر این نوع بسته‌بندی و هزینه جعبه‌ای که شیلد در آن قرار دارد نیز به مجموع هزینه اضافه می‌شود.

02188842300

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 277
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 181
  • بازدید ماه : 618
  • بازدید سال : 8,446
  • بازدید کلی : 27,036